Nissan Nivette

Sojusz Renault-Nissan i Microsoft nawiązują współpracę

Dodano: 28.09.16

Firmy zawarły globalną wieloletnią umowę o współpracy w zakresie następnej generacji technologii samochodowych oraz wrażeń z jazdy opartych na łączności z Internetem

Sojusz Renault-Nissan i Microsoft Corp. podpisały globalną, wieloletnią umowę o współpracy w zakresie technologii nowej generacji, które umożliwią wprowadzenie nowych rozwiązań wspomagających jazdę dzięki łączności z Internetem.

Firmy będą współpracować przy rozwijaniu nowej generacji usług opartych na połączeniu z Internetem. Usługi te będą udostępniane w pojazdach na platformie Microsoft Azure, działającej jako inteligentna chmura obliczeniowa. Nowe usługi poprawią wrażenia związane z użytkowaniem samochodu, dzięki zaawansowanej nawigacji, przypomnieniom o konieczności wykonania przeglądu, zdalnemu monitorowaniu funkcji pojazdu, możliwościom korzystania z mobilnych połączeń z zewnętrznymi systemami oraz aktualizacjom przesyłanym drogą radiową.

 „Samochody stają się coraz bardziej połączone z Internetem, coraz inteligentniejsze i coraz bardziej spersonalizowane” — powiedział Ogi Redzic, wiceprezes ds. pojazdów połączonych z Internetem i usług mobilnych w Sojuszu Renault-Nissan. „Nawiązanie współpracy z firmą Microsoft umożliwia nam przyspieszenie rozwoju najważniejszych technologii niezbędnych do realizacji rozwiązań oczekiwanych przez naszych klientów oraz zbudowania nowych, których nawet sobie nie wyobrażają. Chcemy stać się dostawcą ogólnodostępnej mobilności opartej na łączności z Internetem i wykorzystującej wspólną globalną platformę”.

Sojusz Renault-Nissan jest pionierem we wprowadzaniu funkcji autonomicznej jazdy i opcji łączności w popularnych, masowo produkowanych i przystępnych cenowo pojazdach. Sojusz planuje rozwijanie technologii i opcji łączności, które pozwolą na wprowadzenie na rynek kilkunastu modeli z technologią jazdy autonomicznej do 2020 roku, a także zaoferowanie usług pozwalających na maksymalizację efektywnego wykorzystania dodatkowego wolnego czasu spędzonego w samochodzie.

Renault i Nissan będą konsekwentnie rozwijać i wprowadzać nowe usługi i aplikacje oparte na połączeniu z Internetem, które zapewnią użytkownikom stały dostęp do pracy, rozrywki i sieci społecznościowych, a także usługi podtrzymujące i upraszczające więź kierowcy z pojazdem poprzez dostarczanie informacji dotyczących eksploatacji samochodu, zdalny dostęp, zdalną diagnostykę oraz powiadamianie o terminach przeglądów.

Microsoft Azure jest sprawdzoną i bezpieczną, opartą na chmurze obliczeniowej globalną platformą o nieograniczonej skali, która umożliwia firmom Renault i Nissan świadczenie usług rzeszy ich klientów na całym świecie.

Sojusz Renault-Nissan wybrał platformę Azure między innymi ze względu na oferowane zabezpieczenia klasy korporacyjnej oraz rygorystyczną dbałość Microsoft o zgodność z obowiązującymi przepisami. Ponadto Azure obsługuje wiele systemów operacyjnych, języków programowania i narzędzi, zapewniając Renault i Nissanowi elastyczność i możliwość budowy wspólnej platformy usług dla obydwu marek Sojuszu.

 „Choć samochody połączone z Internetem znajdują się jeszcze w bardzo wczesnej fazie rozwoju, to uważamy, że w tej koncepcji drzemie ogromny potencjał, który gruntownie odmieni całą branżę. Współpracujemy, aby przyspieszyć realizację strategii Sojuszu Renault-Nissan w zakresie technologii mobilnych i chmury obliczeniowej oraz udostępnić nowe doświadczenia klientom tych marek” — powiedział Jean-Philippe Courtois, wiceprezes zarządu oraz prezes globalnego działu sprzedaży, marketingu i działalności operacyjnej w firmie Microsoft. „Sojusz Renault-Nissan jest wyjątkowym partnerem z uwagi na jego globalną obecność i przekrój marek. Dzięki temu możemy zaoferować zupełnie nowe doświadczenia mobilne i cyfrowe tak wielu ludziom. Ta współpraca przyczyni się do stworzenia nowego standardu dla samochodów połączonych z Internetem”.

Koncentracja na technologiach najnowszej generacji

Współpraca przyspieszy rozwój najlepszych w swojej klasie usług multimedialnych oraz opartych na lokalizacji, w następujących obszarach:

Personalizacja i zabezpieczenie ustawień klientów: Użytkownicy pojazdów będą mogli dostosowywać ustawienia, wiedząc, że ich dane są bezpieczne, a także przesyłać ustawienia między różnymi pojazdami lub blokować je i uniemożliwiać taki transfer. Dzięki spersonalizowanym funkcjom jazda staje się bardziej osobistym doświadczeniem, gdyż zaawansowana nawigacja może na przykład proponować alternatywne trasy zgodne z preferencjami kierowcy.

Produktywność: Dzięki współpracy z firmą Microsoft Sojusz Renault-Nissan poszerza zakres pojęcia produktywności w samochodzie. Niektóre sprawy prywatne i służbowe kierowca będzie mógł załatwiać w trakcie dojazdów do pracy, w czym pomogą mu cyfrowe technologie. 

Dostęp do aktualizacji drogą radiową: Klienci będą mogli pobierać aktualizacje aplikacji, w tym najnowsze wersje oprogramowania autonomicznej jazdy lub systemu unikania kolizji.

Pomoc w utrzymywaniu kontaktu: Klienci będą mogli łatwo informować o miejscu swojego pobytu oraz zawiadamiać o przewidywanym czasie przyjazdu lub zmianie planów. Odpowiednie systemy umożliwią także regulowanie płatności za przejazd autostradą lub parkowanie, tak aby kierowca nie musiał ruszać się w tym celu z fotela.

Zdalne monitorowanie samochodu: Właściciel będzie mógł monitorować samochód z każdego miejsca, za pośrednictwem telefonu komórkowego lub laptopa. Będzie mógł nawet udostępnić samochód znajomemu lub krewnemu bez konieczności fizycznego przekazania kluczyków. Mobilna aplikacja pomoże w odszukaniu samochodu na parkingu, pozwoli zdalnie uruchomić ładowanie i włączyć klimatyzację oraz odblokować lub zablokować pojazd.

Ochrona pojazdu: Oprogramowanie śledzące umożliwi zlokalizowanie skradzionego pojazdu oraz jego unieruchomienie przy najbliższej sposobności. Technologia „geofencing” pozwala na wytyczenie strefy, w której samochód może się poruszać. Właściciel pojazdu jest wówczas powiadamiany o każdym przekroczeniu takiej niewidzialnej granicy lub powrocie pojazdu na wyznaczoną trasę.

Poprawa wrażeń związanych z użytkowaniem pojazdu: Dzięki dodatkowym opcjom łączności klienci zyskają dostęp do zaawansowanych usług diagnostyki pojazdu, a producent będzie mógł zaoferować unikatowe funkcje. Zbieranie danych o rzeczywistym sposobie użytkowania pojazdu posłuży także inżynierom do doskonalenia jakości produkcji.

 

 

MICROSOFT

Microsoft (Nasdaq „MSFT” @Microsoft) jest czołową platformą i firmą zwiększającą produktywność z wykorzystaniem technologii mobilnych i chmury obliczeniowej. Jej misją jest dostarczenie każdej osobie i każdej firmie na świecie rozwiązań umożliwiających poprawę osiąganych wyników.

 

SOJUSZ RENAULT-NISSAN

Sojusz Renault-Nissan jest strategicznym partnerstwem między firmą Renault z siedzibą w Paryżu i firmą Nissan z siedzibą w Jokohamie. Co dziesiąty samochód na świecie jest sprzedawany przez jedną z firm należących do Sojuszu. W 2015 roku obie firmy, które są strategicznymi partnerami od 1999 roku, sprzedały 8,5 miliona samochodów w prawie 200 krajach. Sojusz utrzymuje strategiczną współpracę również z innymi producentami z branży motoryzacyjnej, w tym z firmami Daimler (Niemcy), Dongfeng (Chiny) i Mitsubishi Motors (Japonia). Sojusz ma większościowy pakiet udziałów w joint-venture, do którego należy największy rosyjski producent samochodów AVTOVAZ.

blog.alliance-renault-nissan.com

www.media.renault.com

www.nissan-newsroom.com

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 14 500 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku kalendarzowym w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 635 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody małolitrażowe, samochody typu SUV, pojazdy użytkowe oraz samochody elektryczne, takie jak Nissan LEAF, który jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie – 97% nabywców jest bardzo zadowolonych z jego osiągów, a 95% poleciłoby ten samochód swoim znajomym. Nissan posiada obecnie w swojej europejskiej ofercie 24 różnorodne i innowacyjne modele, co plasuje go na pozycji lidera wśród marek azjatyckich w Europie.

NISSAN NIVETTE

NISSAN POLSKA

NISSAN POLSKA

CENTRUM SAMOCHODOWE NIVETTE SP. Z O.O.

DANE KONTAKTOWE

ul. Lotnicza 3/5
04-192 Warszawa
tel. 22 509 66 00

SALON

tel. 22 509 66 72
salon.nissan@nivette.pl

SERWIS:

tel. 22 509 66 71
serwis.nissan@nivette.pl
Samochody używane NISSAN

designed by Trendmark.pl