Nissan Nivette

Nissan ostrzega przed coraz częstszymi niewłaściwymi naprawami przednich szyb wynikającymi z coraz większej liczby wbudowanych w nie technologii

Dodano: 09.01.18
  • Co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyb przednich w branży samochodowej wymaga prac korygujących
  • Liczba ta prawdopodobnie jeszcze wzrośnie ze względu na zwiększającą się liczbę technologii wspomagających kierowcę
  • Nissan zwiększa dostęp do wysokiej jakości napraw i wymian szyb przednich, poprawiając jakość obsługi klienta
  • Ogólnoeuropejska sieć serwisów Nissana gwarantuje klientom wysokiej jakości naprawy poprzez stosowanie oryginalnych części oraz certyfikowanych procesów

Przewiduje się nagły wzrost nieprawidłowych napraw przednich szyb uwarunkowany coraz większą liczbą zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) montowanych w samochodach. Tak twierdzą eksperci ds. obsługi posprzedażnej Nissana, dodając, że co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyby przedniej w branży samochodowej wymaga prac korygujących. Przyczyną jest źle przeprowadzane dopasowanie szyby lub niedokładna kalibracja technologii zwiększających bezpieczeństwo montowanych w szybie. Większość mobilnych operatorów nie jest w stanie poprawnie skalibrować szyby przedniej podczas jej naprawy lub wymiany na poboczu drogi.

Firma Nissan uważa, że liczba ta jeszcze wzrośnie – uderzając po kieszeni ubezpieczycieli i kierowców – ze względu na coraz większą popularność umiejscowionych w szybie przedniej technologii wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Ogólnoeuropejska sieć autoryzowanych serwisów Nissana zapewnia szybkie i niedrogie rozwiązania, gwarantując jednocześnie, że samochody będą wracały do klientów po naprawie w optymalnym stanie.

Ponadto firma Nissan poprawia dostęp do wysokiej jakości napraw i wymiany części. Większość warsztatów serwisowych wyposażona jest w najnowsze narzędzia, a personel jest na bieżąco szkolony, poszerzając spektrum usług w ramach obsługi klienta.

Nowoczesne szyby przednie stają się coraz ważniejsze z punktu widzenia budowy i bezpieczeństwa samochodu, gdyż wiele inteligentnych systemów wspomagania kierowcy działa za pomocą kamer i czujników umieszczonych w szybie.

W pojazdach Nissana są to systemy hamowania awaryjnego, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat, ale także zarządzanie temperaturą wnętrza, akustyką oraz wykrywaniem deszczu i natężenia światła.

Nowością wśród tego typu technologii jest ProPILOT, rozwiązanie Nissana, które zostanie wprowadzone w nowej generacji modelu LEAF oraz w doskonale sprzedającym się crossoverze Qashqai wiosną 2018 roku. Działanie technologii ProPILOT zależne jest od kamer i czujników zlokalizowanych w szybie przedniej.

Ponad 40% wymian lub napraw przednich szyb wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej w zakresie kalibracji kamer i czujników. W przypadku 90% wymian przednich szyb w ramach ubezpieczenia poprawne wykonanie usługi naprawy i kalibracji ma krytyczne znaczenie w kontekście bezpieczeństwa klienta i integralności pojazdu.

W tej chwili w samochodach jest więcej powierzchni przeszklonych niż kiedykolwiek wcześniej – w ciągu ostatnich 17 lat ta powierzchnia wzrosła o ponad 15%. Jednak relatywnie ilość szkła się zmniejsza, ponieważ szyby są cieńsze: grubość szyb w niektórych przypadkach zmalała do 4 mm w celu zmniejszenia ogólnej masy pojazdu i obniżenia emisji CO2.

Stan szyby przedniej jest obecnie elementem sprawdzanym podczas obowiązkowych kontroli corocznych we wszystkich krajach europejskich. Mechanicy w serwisach Nissana mają kwalifikacje, aby przeprowadzić naprawę lub wymianę szyby przedniej, posługując się odpowiednim sprzętem. Z punktu widzenia ubezpieczyciela jakość naprawy, spójność oraz wydajność mają wpływ na poziom zadowolenia klienta oraz koszt polisy.

Jean-Christophe Mercier, wiceprezes ds. obsługi posprzedażnej w Nissan Europe, powiedział: „Szkło używane we współczesnych samochodach ma przed sobą wyjątkowe zadanie – ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznej pracy inteligentnych systemów wspomagających kierowcę w zaawansowanych technologicznie pojazdach, takich jak nowy Nissan LEAF czy Nissan Qashqai. To jednak oznacza, że naprawy wykonywane przy tym elemencie są bardziej skomplikowane”.

Dodaje także: „Zarówno dla klienta, jak i ubezpieczyciela ważne jest, aby samochód zachował integralność i poziom bezpieczeństwa również po naprawie. Ta zasada jest zawsze traktowana priorytetowo w przypadku wymiany. Najlepszym sposobem zagwarantowania wysokiej jakości naprawy jest zlecenie jej wykonania autoryzowanemu serwisowi Nissana, gdzie personel dysponuje odpowiednim sprzętem i jest przeszkolony w zakresie wymian i napraw przednich szyb oraz ponownej kalibracji wszystkich technologii”.

W związku z tym, że szyby przednie stają się coraz bardziej zintegrowanym elementem wpływającym na całą pracę współczesnego pojazdu, firma Nissan zwiększa zasięg i dostępność swojej sieci autoryzowanych serwisów w celu utrzymania integralności każdego samochodu marki Nissan od momentu przekazania go w ręce pierwszego właściciela aż do wycofania z eksploatacji. Wraz z rozbudową sieci autoryzowanych serwisów sukcesywnie rośnie wydajność usług i ich wartość dla klientów.

NISSAN NIVETTE

NISSAN POLSKA

NISSAN POLSKA

CENTRUM SAMOCHODOWE NIVETTE SP. Z O.O.

DANE KONTAKTOWE

ul. Lotnicza 3/5
04-192 Warszawa
tel. 22 509 66 00

SALON

tel. 22 509 66 72
salon.nissan@nivette.pl

SERWIS:

tel. 22 509 66 71
serwis.nissan@nivette.pl
Samochody używane NISSAN

designed by Trendmark.pl