Nissan Nivette

Nissan ostrzega przed coraz częstszymi niewłaściwymi naprawami przednich szyb wynikającymi z coraz większej liczby wbudowanych w nie technologii

Dodano: 09.01.18

Ogólnoeuropejska sieć serwisów Nissana gwarantuje klientom wysokiej jakości naprawy poprzez stosowanie oryginalnych części oraz certyfikowanych procesów

  • Co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyb przednich w branży samochodowej wymaga prac korygujących
  • Liczba ta prawdopodobnie jeszcze wzrośnie ze względu na zwiększającą się liczbę technologii wspomagających kierowcę
  • Nissan zwiększa dostęp do wysokiej jakości napraw i wymian szyb przednich, poprawiając jakość obsługi klienta

Przewiduje się nagły wzrost nieprawidłowych napraw przednich szyb uwarunkowany coraz większą liczbą zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) montowanych w samochodach. Tak twierdzą eksperci ds. obsługi posprzedażnej Nissana, dodając, że co najmniej jedna piąta wszystkich napraw szyby przedniej w branży samochodowej wymaga prac korygujących. Przyczyną jest źle przeprowadzane dopasowanie szyby lub niedokładna kalibracja technologii zwiększających bezpieczeństwo montowanych w szybie. Większość mobilnych operatorów nie jest w stanie poprawnie skalibrować szyby przedniej podczas jej naprawy lub wymiany na poboczu drogi.

Firma Nissan uważa, że liczba ta jeszcze wzrośnie – uderzając po kieszeni ubezpieczycieli i kierowców – ze względu na coraz większą popularność umiejscowionych w szybie przedniej technologii wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Ogólnoeuropejska sieć autoryzowanych serwisów Nissana zapewnia szybkie i niedrogie rozwiązania, gwarantując jednocześnie, że samochody będą wracały do klientów po naprawie w optymalnym stanie.

Ponadto firma Nissan poprawia dostęp do wysokiej jakości napraw i wymiany części. Większość warsztatów serwisowych wyposażona jest w najnowsze narzędzia, a personel jest na bieżąco szkolony, poszerzając spektrum usług w ramach obsługi klienta.

Nowoczesne szyby przednie stają się coraz ważniejsze z punktu widzenia budowy i bezpieczeństwa samochodu, gdyż wiele inteligentnych systemów wspomagania kierowcy działa za pomocą kamer i czujników umieszczonych w szybie.

W pojazdach Nissana są to systemy hamowania awaryjnego, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat, ale także zarządzanie temperaturą wnętrza, akustyką oraz wykrywaniem deszczu i natężenia światła.

Nowością wśród tego typu technologii jest ProPILOT, rozwiązanie Nissana, które zostanie wprowadzone w nowej generacji modelu LEAF oraz w doskonale sprzedającym się crossoverze Qashqai wiosną 2018 roku. Działanie technologii ProPILOT zależne jest od kamer i czujników zlokalizowanych w szybie przedniej.

Ponad 40% wymian lub napraw przednich szyb wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej w zakresie kalibracji kamer i czujników. W przypadku 90% wymian przednich szyb w ramach ubezpieczenia poprawne wykonanie usługi naprawy i kalibracji ma krytyczne znaczenie w kontekście bezpieczeństwa klienta i integralności pojazdu.

W tej chwili w samochodach jest więcej powierzchni przeszklonych niż kiedykolwiek wcześniej – w ciągu ostatnich 17 lat ta powierzchnia wzrosła o ponad 15%. Jednak relatywnie ilość szkła się zmniejsza, ponieważ szyby są cieńsze: grubość szyb w niektórych przypadkach zmalała do 4 mm w celu zmniejszenia ogólnej masy pojazdu i obniżenia emisji CO2.

Stan szyby przedniej jest obecnie elementem sprawdzanym podczas obowiązkowych kontroli corocznych we wszystkich krajach europejskich. Mechanicy w serwisach Nissana mają kwalifikacje, aby przeprowadzić naprawę lub wymianę szyby przedniej, posługując się odpowiednim sprzętem. Z punktu widzenia ubezpieczyciela jakość naprawy, spójność oraz wydajność mają wpływ na poziom zadowolenia klienta oraz koszt polisy.

Jean-Christophe Mercier, wiceprezes ds. obsługi posprzedażnej w Nissan Europe, powiedział: „Szkło używane we współczesnych samochodach ma przed sobą wyjątkowe zadanie – ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznej pracy inteligentnych systemów wspomagających kierowcę w zaawansowanych technologicznie pojazdach, takich jak nowy Nissan LEAF czy Nissan Qashqai. To jednak oznacza, że naprawy wykonywane przy tym elemencie są bardziej skomplikowane”.

Dodaje także: „Zarówno dla klienta, jak i ubezpieczyciela ważne jest, aby samochód zachował integralność i poziom bezpieczeństwa również po naprawie. Ta zasada jest zawsze traktowana priorytetowo w przypadku wymiany. Najlepszym sposobem zagwarantowania wysokiej jakości naprawy jest zlecenie jej wykonania autoryzowanemu serwisowi Nissana, gdzie personel dysponuje odpowiednim sprzętem i jest przeszkolony w zakresie wymian i napraw przednich szyb oraz ponownej kalibracji wszystkich technologii”.

W związku z tym, że szyby przednie stają się coraz bardziej zintegrowanym elementem wpływającym na całą pracę współczesnego pojazdu, firma Nissan zwiększa zasięg i dostępność swojej sieci autoryzowanych serwisów w celu utrzymania integralności każdego samochodu marki Nissan od momentu przekazania go w ręce pierwszego właściciela aż do wycofania z eksploatacji. Wraz z rozbudową sieci autoryzowanych serwisów sukcesywnie rośnie wydajność usług i ich wartość dla klientów.

NISSAN NIVETTE

NISSAN POLSKA

NISSAN POLSKA

CENTRUM SAMOCHODOWE NIVETTE SP. Z O.O.

DANE KONTAKTOWE

ul. Lotnicza 3/5
04-192 Warszawa
tel. 22 509 66 00

SALON

tel. 22 509 66 72
salon.nissan@nivette.pl

SERWIS:

tel. 22 509 66 71
serwis.nissan@nivette.pl
Samochody używane NISSAN

designed by Trendmark.pl